yerli-film

VI. Mehmet Vahidettin (Osmanlı Türkçesi: واحد الدين, Vâhidüddîn, Mehmed-i Sadis) (d. 2 Şubat 1861, İstanbul – ö. 15 Mayıs 1926, San Remo). Osmanlı Devleti’nin 36. ve son padişahıdır. Mustafa Kemal Paşa yönetimindeki Milli Mücadele hareketi ile çatıştığı için vatan haini ilan edilmiş ve Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından tahttan indirilmiştir.



Tek Part



2,893 kişi izledi Kişi İzlemiş
42 Kişi Yorum Yapmış
Film Hakkında Yapılan Yorumlar




a.lüpen
24 December 2007 - 3:15 am

gercekten super…. kendi tarihimizin gerceklerini ogrenmek ve bize anlatilan yalanlarin ortaya cikmasina sevindim. emegi gecenlere tsk. calismalarinizin devamini dilerim

guven a.
29 January 2008 - 6:01 am

geldikleri gibi gidecekler…ve gittiler…son padişahımızın,yuce atmız mustafa kemal ve silah arkadaşlarının ruhu şad mekanları cennet olsun…vahidettin padişahımıza hain diyen avamlar tabakası için yaşasın cehennem…ibretle izleyin ve unutmayın…

sançar
08 February 2008 - 10:12 am

a.lüpen arkadaşım iyi yazmız amacümlesinin sonunda Vahdettine hain diyenler cehenneme gitsin demiş.ben dediklerine katılıyorum yalnız nutuk sayfa 1 okuyun.

cenk
12 February 2008 - 7:03 pm

HERKES OKUSUN!!!!
Arkadaşlar filmlere kimse yorum yapmaza veya kimse reklamlara tıklamaz ise asla daha iyi hizmet alamayız.. unutmayınki bu siteyi hazırlayanalr bunu hayır için değil iş oldugu için yapıyorlar bu yuzden siteye reklamları tıklayarak destek verelim lütfen… yada lütfen şu link çalışmıyor bu film takılıyor demeyelim!! destek olalım yakında site kapanırsa hiç şaşmayın… Kendi adıma Site sahiplerine çok teşekkür ediyroum ve elimden gelidigince reklamlara tıklayıp destek oluyorum.. Kolay gelsin

murat
18 February 2008 - 7:45 am

Alternatif tarihi okumayan insanlara ithaf ederim. birazda farklı kaynaklardan okusunlar

nurcan
18 February 2008 - 8:02 am

cok begendim.yalnız sürekli duruyor yarım kalıyor sonlarını izleye miyorum…cok güzelll….

mehmet aydın
18 February 2008 - 10:57 pm

güzel de herkes farklı anlamış: bende diyorumki kemal atatürk hem vahdettin e biat etmiş hizmet ve kulluk sunmuş bağlılığını iletmiş sonrada başında bulunduğu milli mücadele vahdettini vatan haini ilan etmiş elh. osmanlı padişahlarının hiç biri vatan haini değildir kendi vatanlarına değil hiçbir vatana ve vatandaşına ihanet etmemiştir atalarımla gurur duyuyorum ALLAH ONLARI DAHA DA YÜCELTSİN

sahin
21 February 2008 - 1:21 pm

Madem o kadar kahramandı ülkeyi o kurtarsaydı.Görüyoruz günümüzdeki vahdettinlerin hikmetini tekrar başa sardı irticayla uğraşıyoruz.

25turk59
27 February 2008 - 4:57 pm

ne beyinsiz adamsın sen şahinn vahdettin ülkesinde kim kapalı kim açıp diye bakmazdı insanım durumu nasıl diye kafa yorardı ki al sana bir örnek”” vahdettinin malikanesi yanıyomuş yaveri gelmiş paşam eviniz yanıyo demiş oda ne evi benim vatanım yanıyo ben ona yanarım demiş””tabi senin gibi beyinsizler ülkeyi sattı derler

TRAG
02 March 2008 - 6:57 am

O ZAMAN DA YAŞASAYDIK ANCAK O ZAMAN ANLARDIK. EĞER Kİ YENİ REJİMİ TUTTURMAK İÇİNDE OLSA BİR İNSANA VATAN HAİNİ DİYEBİLMEK KOLAY OLMAMALIYDI. SADECE CUMHURİYETİN İLANINDAN 3 YIL SONRA HAYATINI KAYBEDEN VAHDETTİN Mİ YOKSA 1960 LARA KADAR DİKDATÖRLÜK YAPAN İNÖNÜ MÜ HAİNDİR. SAHİN EFENDİ

konuralp
06 March 2008 - 8:23 am

25turk59 biraz ağır yazmış ama o içindeki hassasiyetten…
tümüne katılıyorum. Vahidettin han ve diğer padişahlar hiç ayırım yapmamış papazları hahamları korumuşturlar bile.
bizim içimizde bu medeniyetten, anlayıştan, özgürlükten nasibini alamamış kişilerde bu şahsiyetleri “gerici, irticacı” vs vs diye nitelendiriyor. bence art niyetli değiller sadece bilmiyorlar…
ÇÜNKÜ ONLARA DA BİZE DE YILLARCA BU OKUTULDU
UTANMADAN “VAHDETTİN KAÇTI!!!” YALANINI YUTTURMAYA ÇALIŞTILAR!
yermi anadolu çocuğu???

konuralp
06 March 2008 - 8:25 am

ruhları şad olsun. Allah-ü teala mekanlarını cennet eylesin…

ali
09 March 2008 - 8:10 pm

türk milleti yıllarca uyutuldu ilk okul kitaplarında ne yazıyor biliryormusnuz.sultan wahideddin bir italyan gemisiyle kaçtı.kaçtı da ne kelime tbmm adamı vatanı 15 gün içinde terk et demiş adamda gitmiş.buna kaçtımı denir alah allah

Ali
13 March 2008 - 4:31 am

Allah gani gani rahmet eylesin. Hala varmidir bilmiyorum ama Türkiyede tarih kitaplarinda Vahdettini korkak ve kacak olarak anlatiliyordu… Bizde saf saf buna inaniyorduk. Allaha sükürler olsun ki bu ve buna benzer yayin organlarindan, dergilerden ve kitaplardan gercekleri ögrenebiliyoruz…

baran
16 March 2008 - 3:49 am

Gerçekten bir Mustafa Kemal ATAÜRK hayranı olan ben,bu belgeseli izlerken ciddi anlamda kanımın donduğunu hissettim.Tarihi sorgularayak,araştırarak öğrenmenin ne denli hayata bakışımızı yönlendirdiğini öğrendim.Bugüne değin hain olarak lanse edilen Padişahımız Vahideddin hakkında belki de anlatılanların çoğunun yalan olduğunu gördüm.Tarih,belirli kişilerin söylemleri üzerine kurulduğunda gerçeklikten bir hayli uzaklaşıyor.Önemli olan vatanını seven karakterlerin tarafsızca geçmişimizi bize sunmalarıdır.Bizde bireyler olarak üzerimize düşeni yapıp,sorguladıktan sonra gerçekliğimizin farkına varmak durumundayız.Bunu ilke edinmeliyiz.Belgesel gerçekten çok acıklı ve bir o kadar izlenmeye şayan.ÇOK TEŞEKKÜRLER….

Fatih Saraykoyluoglu
18 March 2008 - 9:40 am

Bize bu gune kadar ogretilen vede ogretilmeye devam edilen bu sahte tarihi bir nebze olsun isik olduguna inaniyorum.Tarihimizde ne yazikki ismet pasalar talat pasalar ve vs. halen daha bulunuyor.Ama Turk oglu Turk olanlar her zaman vatan sahibi olarak kalacaktir.

arzunihal
07 April 2008 - 10:05 pm

gerçekten gözlerim doldu tarihi yanlış biliyoruz vatanı bırakıp kaçtı cümlesi sultana hiç yakışmıyor zaten hep öldükten sonra kıymet biliriz rabbimin yanında kaybolmasın

ali murat gürbüz
19 April 2008 - 4:49 am

T.B.M.M. SULTAN VAHDETTİN HAN IN İTİBARINI GERİ VERSİN.

eko
22 April 2008 - 10:56 am

haindi hain çok taraflı bi video buna belgesel diyemem yok ağlamış yok yıldırım vurmuş bunlar yalan enver paişa ya kaçtı diyor ya vahidettin naptı can düşmanın gemisiyle kaçtı!!!!

alper
26 April 2008 - 5:44 am

arkadaslar,belgeselın duygusal muzıklerıne duygusal sozlerıne kanmayın.mustafa kemal ataturk bos kovanlardan mermı yapmaya calısırken kac bın hazır mermıyı ıstanbul bogazından denıze dokturen vahıdettındı.tarıhımızın en haın adamlarından damat ferıtı ıngılızlerın ıstegıyle hukumet sectıren sıvas kongresıne gelmesı gereken delegelerı engellettıren mustafa kemal ataturke IDAM CEZASI verdıren yıne vahdettındı..ataturk cephelerde üzümle ekmek yerken saraylarda kurban kestırıp et yıyen vatanı satan yıne vahdettındı.yazıkk..vahdettını savunmayanlara beyınsız denmıs..en azından tarıhe ,gerceklere saygınız olsun bazı arkadaslarımızın..

oktay
03 May 2008 - 6:41 pm

siz kaç tarih kitabında yazanlara yalan dıosunuz ne olduğu bellı olmayan bi film parçasına doru diyosunuz ya körükörüne ınanmak bu olsa gerek yazık BU ADINI BİLE ANMAK İSTEMIYECEĞİM İNSAN BU ÜLKEYİ SATTI. siz ülkeyı satan bu ideolojiye itaat etmeye devam edın. senin dil uzattığın ismet inönü yeri gelmiş savaş meydanında yeri gelmıiş diploması masasında bu ülkenın ve bu halkın haklarını savunmuştur ülkeyi satan bu adamda o sırlarda sarayında ingiliz efendileriyle kahve içiodu. haddiniz olmayan insanlara dil uzatmayın

memduh
17 May 2008 - 10:00 am

cok guzel de 2. bolum nerde kaldi????

memduh
17 May 2008 - 10:08 am

2 ci bolum????

selcuk
22 May 2008 - 12:19 am

alper&oktay arkadslar sız ve sızın gıbı dusunler türk ve osmanlı torunları degılsıznz anlasılan..tarıhı bu fılme ogrenmeyınız bırazda kitapları okuyunz gercekleri merak eden okuyan bilir….sultanımız ve halıfemız s.mehmed vahdettın ruhu şaht olsun…

bünyamin
01 June 2008 - 6:19 am

arkadaslar yorum yapmadan önce 2.bölümüde bi zileyin derim, o zmn bazi seyleri daha ii anlarsiniz…

2.bölümün adressi

http://video.google.com/videoplay?docid=-4395750297510077105&q=Osmanli+Sultanlari+-+Sultan+Vahdettin+Han+b%C3%B6l%C3%BCm+&ei=sFhCSJP1Aovg2AKVu4yWCQ&hl=de

alimsende
02 June 2008 - 6:58 am

tüm geçmişlerimizin ruhu şad olsun. Allah rahmeti üzerlerine olsun. Bize onları eleştirmek değil, onların yaptığının binde birini bile başarabilmek düşer

zeytinburnu61
13 June 2008 - 3:30 pm

güzel bir belgesel elinize sağlık

kenan
18 June 2008 - 8:22 pm

guzel bir kaynak!ama sevgili dostlar tarih bilindigi uzre gorecelidir nerden baktıgınız la ilişkindir(ilave olarak mustafa kemal avrupa da 2 yılı askın sultan vahidettin in emir subaylıgını yapmıstır bu gorev e atanmasının en buyuk iki nedeni talat la enver dir ayrıca yıldırım ordular ı ve anafartalar komutanlıgı donemınde sultan vahdettin tahta cıkmıs bunu duyan mustafa kemal paşa anafartalardan yola cıkıp sultan vahidettin in yanında solugu almıstır)devam ını seyretmeyi umut edıyor emekleriniz ve bu tur kaynak içerikli
belgeseller e sitenizde yer verdiginiz için sizlere ancak tesekkur edebiliyoruz…

hakan
15 October 2008 - 8:05 pm

2. bölümüde izledim arkadaslar lise kitaplarında ve orta öğterim kitaplarında sultan vahtettin hain olrak geçer ayrıca atatürkün kendi isteğiyle samsuna çıktığını gerekçe gösterir düzeltilmesi gereken 1 mevzudur bu milletin kurtulşunda mustafa kemal ve silah arkadaslarının payı ne kadar varsa vahdettininde payı o kadar büyüktür ingiliz baskısı sonucu 1 takım fermanlar vermiştir o dönemde yaşyan halk (ankara) bu fermanların ingiliz baskısı sonucu oldğunun bilinicindeydi atatürkte yazılarında belirtmiştir bisim atalarımız hiç 1 zaman devletini milleti satmaz satmış gibi gözüksede bilmem anlatabildm mi? =)

Ercan
26 October 2008 - 6:42 pm

bu belqeselin 2. bölümü yOkmu yha :S

gencay
12 November 2008 - 10:47 pm

madem oyleydi neden ataturku tutuklatmaya fevzi cakmagi gonderdi neden ankara hukumneti baya guclendigi halde ataturku vatan haini ilan etti,neden italyaya gidecegine ankaraya gtmedi diye sorarlar adama..sacma yalan , gercekleri gormek lazim carpitmadan

ercan
17 November 2008 - 4:15 pm

Osmanlının zamanında vatan hainleri idam edilirdi asılırdı. Sultan Vahidettin han Hain Olsaydı asılırdı. sultan vahidetin hanın niyeti hainlik Olsaydı devlet hazinesinin hepsini alma qibi yetkisi vardı. Niyeti hainlik Olsaydı bütün hazineye el kOyardı. hiç bir OSmanlı padişahı hain deildir Olamaz. Gelecek nesil nasıl Olursa Olsun ceddine hain diyemez.

huseyin
28 December 2008 - 7:20 pm

hangi akıl mantık kabul edebilir ki, kazımkarabekir gibi bi büyük komutan kendisinden farklı rütbede olmayan m kemalin komutanlığını kabul etsin. bence cevabı tek. bu emiri sultandan aldı ve vatanı kurtarmak adına kendine denk bir rütbedeki paşanın emrine girdi. Allah mekanlarını cennet eylesin.

hasans06
02 January 2009 - 9:06 pm

osmanlının basına gelen her padişah evliyadır

ottoman
17 April 2009 - 9:27 pm

yaa arkdaslar bu belgesel tamamıyle doru.asıl bıze vahidettini hain tanıtanlara yazıklar olsun diyorum.

Türk Askeri
24 April 2009 - 7:29 pm

Bu yorumları okudukça şaşırıyorum demek ki insanlar hiç bir zaman minnet denen kelimenin anlamını öğrenemeyecekler.Biz hepimiz Osmanlı soyundan geiyoruz yani Türküz tamam bu doğrudur.Ama Sultan Vahdettinde koltuk sevdası yüzünden Avrupalı devletlerin sömürgesi olmayı kabul etti.Şu an yazdıklarınızla sizi kurtaran sizi yaşatan sizin düşünebilmeniz için özgür ortamı yaratan bunun için canını feda eden Mustafa Kemal Atatürk’ü riyakarlıkla suçluyorsunuz.Eğer Mustafa Kemal Atatürk Sultan Vahdettinden yardım alsaydı padişaha gidip İstanbul meclisinin kapatılmaması için yardım istediğinde red yanıtı almazdı.O zaman İngilizlerin emirleri altına giripte vatan topraklarını bölücü girişimlerde bulunmazlardu bunun için ayaklanmaları bastırmaya çalışırlardı.Şimdi siz burada neredeyse herşeyin sebebi Mustafa Kemal diyeceksiniz.Bu belgeselin %100 gerçek olup olmadığını bana kanıtlayabilirmisiniz?Hayır kanıtlayamazsınız.Ama Atatürk’ün vatanı kurtarmak için padişahtan yardım almadığını alamadığının birçok kanıtı var.Biz savaşta padişahtan yardım alsaydık gizli gizli telgraflaşalar yapmazdık en azından yakalanma,ihbar edilme korkusuyla yapmazdık.O zamanın vatansever yazarlarına baskı,sansür uygulanmazdı padişah tarafından halkın uyanması engellenemezi.Silahları kaçırırken yakalanan insanlar var.Ya da İtilaf devletlerinin boyundurluğu altında yaşamak istemediği için bu halkı temsil eden mebuslar mebusan meclisinde toplanıp Maltaya sürülmezdi bu olayın yardımı padişah tarafından yapılmazdı.Silah yardımını Rusya’dan almazdık.Ankara hükumeti dinlenmeden İtilaf Devletleriyle anlaşma yapılmak istenmezdi.Halifelik sıfatıyla halk ayaklandırılmak istenmezdi.Şu an böyle konuşuyorsunuz ama o zaman bu halkı yönetenler sefalarını sürerken sarayın arkabahçesinde yaşıyormuş gbi insanlar açlıktan kırılmazdı.Bu ülkeyi sırf kendi rahatları için mücadele etmeden kendi hayatları için yabancı devletlere peşkeş çekilmezdi.Siz yatın kalkında Atatürk’e dua edin.Eğer Atatürk olmasaydı ne siz şimdi böyle dilediğinizi yazabilirdiniz ne de konuşabilirdiniz.Atatürk’ü riyakarlıka suçlayanlar kendilerine dikkatlice baksın yaptıklarını düşünsün.Hala Osmanlıcılığı savunanlar dursun şu kafalarındaki örümcek ağını temizlesi.Emri sultan verdi diyenler Sultan neyin emrini verdi İtilaf devleterine vatanın karşı koymamasını ve yurdun tüm kalelerinin zaptedilmesini mi söylediler?Kanının son damlasına kadar savaşacak olan Türk milletini kan akıtmadan teslim mi etmek istediler bunun emrini mi verdiler?Siz hala düşüncelerinizde diretsenizde Mustafa Kemal askeri idadiyedeyken hedeflediği kurtuluşu gerçekleştirdi.Bunu da tek başına yapmadı vatansever silah arkadaşlarıyla yaptı.Eğer Sultan Vahdettin ülkenin kurtarılmaı için çalışsaydı mecliste vatan haini olarak kabul edilmezdi.Bu hain olarak kabul edilme olayı olmadan önce ülkeden kaçmazdı.Onun için burada kimse Sultan Vahdettin vatan hainidir demesin.Bu ülkeyi biz emeğimizle kurduk koca Osmanlı İmp. Sultan Vahdettin gibi kötü yöneticiler yüzünden yıkıldı.Şimdi biz yabancı devletlerin oyununa gelipte bu ülkeyi yıktırmayacağız.Onların Atatürk’e karşı oyununu bozacağız.

Ercan
11 June 2009 - 3:01 pm

Atasına hain diyecek adam bi daha düşünsün. Vahdettin neden giderken kendisine ait olan hazineyi götürmedi, madem kendisini vatanından daha çok seviyordu niye almadı bu altınları.
//Bu siyonistlerin yazdığı tarihtir.Vahdettin bu vatana ihanet etmemiştir.Mustafa kemale bandırmayı kendi parasıyla tahsis eden ve onu samsuna gönderen vahdettindir.Mustafa kemalde padişaha,saltanata ve halifeye bağlı kalacağına dair bir vahdettine bir telgraf çekmişti.Telgrafın sonunda sevgili yağveriniz diye imza atmıştı.Vahdettinden fermanında “bu adama tabi olun,benim iznimle hareket ediyor” diye bir ibare vardı.Halk neden m.kemalin etrafında pervane oldu sanıyorsunuz.Birde vahdettine hain diyorsunuz.Hangi hain ülkesini terk ederken bütün mal varlığını geride bırakır.İstese saraydaki paha biçilmez hazinelerle gidebilirdi.Hangi hain,hangi casus böyle hareket eder.Onun ülkeyi terk etmesi stratejik bir manevraydı.Bunu küçük beyinler anlayamaz.Şimdiki sözde atatürkçüler vahdettine hain diyorlar ama m.kemalin kendisi bile vahdettine hain gözüyle bakmazdı.Vahdettinin vefaat haberini m.kemal adanada alınca şu sözleri söylemiştir; “çok merhametli bir adamı daha kaybettik.Vahdettin bütün hazineleriyle birlikte gidip öyle bir orduyla geri dönerdiki.Ama o bunu yapmadı” demiştir.//alıntı

Türk Askeri
22 June 2009 - 9:12 pm

Ercan arkadaş sözün kaynağını da söylede biraz da olsa inanmaya çalışalım.Atatürk vahdettin’e bağlı kalacağını söyledi çünkü anadolu halkı padişahı allahın elçisi gibi görüyor ve o ne derse onu yapıyorduçAtatürk yeni rejimi getirmeden önce adının cumhuriyet olduğunu dahi söylemedi.Niye söylemedi?Halk saltanat için ayaklanmasın diye.Küçük beyinler bunu anlamaz.Eğer bu dediğim gibi olmasaydı zaten Atatürk saltanatı ve halifeliği yeni rejim ile birlikte kaldırmazdı.Tarih sayfalarını birazcık karıştırırsan bu kanunların ardı ardına çıkmadığını ve zorlu bir süreç içinde gerçekleştiğini görebilirsin.Vahdettin hazinelerini geride bırakmamıştır bırakmak zorunda kalmıştır.Rejimin ilan edilmesinden sonra hakkında sürgün kararı çıkartılan vahidettin bir gece içinde kaçmış ve alabileceği şeyleri yanına almış.Yani hazinelerini,ganimetlerini yanında taşımamıştır.Mustafa Kemal Atatürk’ü de Vahidettin görevlendirmemiştir.Mustafa Kemal’in tanınmasının nedeni de Anafartalar Kahramanı olmasıdır.Çanakkale’de gösterdiği üstün vazife ile o dönem Osmanlı dünyaya Türk halkının bilgili ve zeki komutanların emri altında tüm dünyaya bedel olduğunu gösterdi ve bunun en iyi örneğide Mustafa Kemal’di.Mustafa Kemal o dönem adını duyurmuştur.Adının duyulmasını sağlayan diğer bir olay ise Mustafa Kemal’in İtalyanların işgal ettiği Trablusgarp’ı kurtarmak için 50 subay ile gazeteci kimlikleri ile girip halkı örgütlemesi ve İtalya’ya karşı alınan halk zaferi.Burada da Mustafa Kemal halkı örgütlediği için adını duyurmayı başarmıştı.Başarılı bir komutan olduğu içinde işgalci kuvvetlerin generalleri tarafından zararlı görülmüş ve o zaman ki hükumete derhal Mustafa Kemal’i uzaklaştırmaları söylenmişti.Trabzon’a Atatürk bu yüzden gönderildi.Ve oradaki olayı zaten biliyorsunuz.Kazım Karabekir Mustafa Kemal’i tanıyordu ve onun yanında yer almayı seçti.Ve artık işgalcilerin eziyetinden bıkan halk ile birlikte direnişi başlattılar.Eğer Vahidettin hain olmsaydı Osmanlı tarafından Ankara Hükumetine engel olmak için ayaklanma çıkarılmazdı.Hilafet Ordusuna karşı Ankara bir ordu kurmuş ve Hilafet Ordusunu yenmişti.Burada stratejik birşey göremiyoruz.Eğer öyle olmasaydı İtanbul Hükumeti ile ilişkiler kesilmezdi ve verilen kararlarda hem muhattap alınır hem de onlara danışılırdı.Şimdi burada sözde AAtatürkçülüğü nerden çıkarttın bilmiyorum ama bizim halkımız her zaman su içtiği kaba pisleme derdinde.Halk Mustafa Kemal’in etrafında pervane olmadı.Mustafa Kemal direnişş harekatını başlatmadan önce zaten direniş başlamıştı.Mustafa Kemal bu direnişi daha köklü bir hale getirmek ve düşmanı yurttan atma seviyesine getirmek için çalıştı ve bunun ilk adımı olan Meclis ardından da düzenli orduyu kurdu.Halk o zamanda Mustafa Kemal’e karşı çıktı.Hatta karşılıklı fetvalar yayınlandı..Yani Atatürkçü olanlar size göre sahte atatürkçüler bu gerçekleri görebilenler ve düşünebilenler.Küçük beyinlerde önlerine koyulan tüm kanıtları elinin tersi ile iten ve kulaktan duyma şeylerle konuşan insanlardır.Mustafa Kemal bu direnişe katılmayan herkese hain gözüyle baktı.Bunun içinde İstiklal Mahkemelerini kurdurttu.

Ercan
25 June 2009 - 8:45 pm

Merhaba sevgili Türk Askeri kardeşim, yazdıklarının hepsi doğru. Gerçekten tarafsız olarak yazmışsın. Ancak benim kabullenemediğim, bir osmanlı padişahının, atalarının yüzlerce yıl yönettiği halka ihanet etmesidir. Damarlarında Türk kanı akan hiçkimse kendi vatanını satmaz. Birde şöyle düşün, üstünde birçoklarına göre hala halife ve Osmanlı padişahı taşıyan bir kişi madem kendini çok seviyor, madem tek derdi hüküm sürmek neden giderken direnmedi, kendisini destekleyenlerle neden karşı koymadı? Diyeceksin ki destekçisi yoktu. Düşünebiliyormusun, bir cihan imparatorluğunun varisini halkından hiç kimse sevmesin? Sence Yurt dışına gitmeden, veya gittikten sonra işbirliği yapıyor dediğin güçlerle ülkeyi neden karıştırmayı denemedi üstündeki onca nüfuza rağmen. Amacım haklı çıkmak değil, bilmediğin bir kişi hakkında yanlış yorum yapıyorsun. Sorunumuz ne biliyormusun, tarihi bize dayatılan tarih kitaplarından öğrenmemiz. O dönemde cumhuriyet benimsetilmek için böyle söylendiğine inanıyorum, böyle söylenerek hilafet kötülenecek ve cumhuriyet benimsetilecek. Ülkelerde devrim yapıldığında zaten hep önceki yönetimler kötülenir. Bak almanyaya irana rusyaya. Kahramanlıkla vatan hainliği arasında çok ince bir çizgi vardır. Bugün Atatürk padişaha yenilseydi emin ol sen onu bugün vatan haini olarak bilecektin. Emin ol her Türk vatanını seviyor, ve faydalı olmaya çalışıyor tek fark yöntemleri. SAYGILAR

Türk Askeri
26 June 2009 - 9:59 pm

Ercan arkadaş bir de şöyle bakalım şu işe.Osmanlı İmparatorluğu yüzyıllarca Türk hükümdarlar tarafından çok iyi yönetildi.Hatta hepimizin sevdiği ve her zaman saygı duyduğu padişahlar vardır.Mesela Fatih Sultan Mehmet ve Kanuni Sultan Süleyman.Biz bu padişahları niye seviyoruz?Hemen onu da söyleyeyim.Çünkü bu padişahlar yıllarca halkını ve ülkesini çok iyi yönetmiş herkese eşit davranmış,hiçbir ülkeye boyun eğmemiş,yılmamış ve kimseden korkmamış.Bir kaç yüzyıl geçelim ve Türkiye Cumhuriyeti’ne hatta o kadar ileriye gimeyelim direk Osmanlı Devleti’ne bakalım.Yüzyıllar geçmiş şanlı Osmanlı,Dünyayı titreten Osmanlı iç savaşta.Niye sırf koltuk sevdası yüzünden avrupalı devletlere peşkeş çeken insanlar yüzünden.Bu padişahlar onların atası değilmiydi?Onların atalarıda bu topraklarda yüzyıllarca hüküm sürmedi mi?Şimdi bunlarda devlet kademelerinde önemlü yükümlülükleri olan insanlardı.İşte zaten direnmemesinin nedeni o koltuk sevdası.Yaşamak için heralde direnmez.Ama onun yerine bir Fatih Sultan Mehmet olsaydı ne olursa olsun ülkesini terkedermiydi?Ya da savaşmazmıydı.Bir komutanın çıkıpta bu ülke için canını feda etmesini mi beklerdi?Yoksa bizzat kendi mi yapardı bunu?Tabii ki de Vahidettininde destekçisi vardı.Her rejimin destekçisi vardı.Ama halkımız o zaman cahildi.Dünyadan bi haberdi çoğu.Halkımız niye böyle oldu.Yine bu son padişahların devleti çok iyi yönetmelerinden.Osmanlı yükseliş dönemine nasıl geçmişti.Onu da bir hatırlayalım istersen.Osmanlı padişahları eğitime,sanata önem vermişti.Ve bunun karşılığını çok güzelde almıştı.Ekonomiyi de çok güzel yönetmişlerdi halkın pek sıkıntısıda yoktu.Hatta o kadar iyi yönetiliyordu ki avrupalı devletler nu bu imparatorluğun sistemini çzebiliyordu ne de bu imparatoprluğun sınırları içinde gerçekleşen olayları izleyebiliyordu.Çünkü sistemi oturtmuş bir Osmanlı ve bu sistemi idare edebilen bilgili padişahlar ve yöneticiler vardı başında.İşte bu sayede Osmanlı yönetilmiyor yönetiyordu.O zaman neredeyse tüm bilginler,buluşlar Türklerden çkıyordu.Çünkü özgür düşünce diye birşey vardı.Daha sonra bu dönemde yavaş yavaş sona erdi.Jurnalcilik,sansürcülük çoğaldı.Halk haberleşemez oldu.Dünyada bir haber bir toplum oldu.Eğitim dini eğitime dönüştü.İlim ortadan kaldırıldı.İstanbuldaki aydınlar dışında diğer illerde halk cahildi.Padişahı neredeyse allah gibi görüp ondan korkmaya başladılar.O zaman bir meclis açılmıştı Mebusan Meclisi.Padişah burada ona karşı fikirler ortaya atıldığı için bu meclisi kapattırdı.2 kere açıldı bu meclis ama daha sonra padişah yanlıları tarafından basıldı ve meclisteki bir çok mebus katledildi.Daha sonra Selanikten bir ordu geldi ve bu ordu da Mustafa Kemal’de yar alıyordu.İsyan bastırıldı.Bakarmısın işe devlet neredeyse ikiye bölünmüş.Padişah yanlıları ve onun karşıtları.Eee ülkesini seven bir yönetici bunun olmasına göz yumarmıydı?İşte yummamış bak neler yapmış diyebilirsin.Ama işte sorun burada.Ülkesini ve halkını seven bir hakan bir hükümdar bunu yapmazdı.Devletin ve halkın refahı için canını verirdi.Eski Türk Devletlerine bakarsan zaten anlarsın.Her zaman halkına iyi davranan devletler hükümdar çok yaşamış.Osmanlıda böyledi ve sonra yıkıldı.Şimdi glemek istediğim nokta şu.Eğer Vahidettin ülkesini ve halkını sevseydi bunların olmasına sebep olmazdı.Avrupalı devletler içişlerimizde karıştığında sesini çıkartırdı izin vermezdi.Bunların yanında iyi bir devlet adamı bile değildi.Öyle olsaydı biraz dedelerinden atalarından örnek alıp neler yapacağını kestirirdi.Mustafa Kemal Atatürk ne yaptı?Geleceği gördü,halkın refahı iin çalıştı.Zaten bunun için Cumhuriyet’i kurdu.Rejim geldi özgürlük geldi.Her ne kadar daha sonradan kısıtlanmaya çalışılsada bunun için çalıştı.Şimdi bu Osmanlının son dönemlerindeki halini yaşıyoruz zaten.Halk ikiye bölünmüş durumda.Hatta üçe.İşte iyi bir devlet adamı bunun olmasını engellerdi.İşte onun için şu an Vahidettin yerine duvarlarımızda Atatürk’ün resimleri var.Kim isterdi bir cihana hükmeden Osmanlının yıkılmasını?Ya da Mustafa Kemal’in BM başvurmadığını ve biz başvurmayız bizim kurallarımız onlara uyarsa gelirler teklif ederler diyipte koca BM’in bir yasasını değiştirip Türkiye Cumhuriyetini bu birliğe çağrılan(davet edilen) ilk devlet olma ünvanını kazandırdıktan bir yüzyıl sonra AB kapılarında sürünen bir devlet olmasını kim isterdi?İşte halkımızın ikiye bölünmesinin nedeni bu.Bazıları ortaya bir yem atar bir kaç şakşakçı bunu destekler halkı beynini yıkar halk ikiye bölünür.Daha sonra amaçlarına ulaşanlar gelir ve devleti yıkar.Bu senaryoyu sanki bir yerden hatırlıyoruz…İşte cumhuriyet bunları önlenmek için getirildi.Bir kişinin kararlarına göre değilde halkın kendi kararlarına göre kendini yönetmesi,yargılaması için getirildi.Umarım ne demek istediğimi anlamışsındır.

rüzgar kazim
16 September 2009 - 7:29 pm

cenk kardes sana katiliyorum…bence siteye sahip cikip reklamlara tiklamaliyiz..
site calisanlarina tesekkür eder,basarilar dilerim..

Ferhat
05 August 2010 - 1:43 pm

Sultan Vahdettin Han

Etiketler
Film Kategorileri