Tür : Dram / Biyografi
Gösterim Tarihi : 7 Ocak 2011
Yönetmen : Mehmet Tanrısever
Senaryo : Mehmet Tanrısever , Mehmet Uyar , Ahmet Çetin
Yapım : 2010, Türkiye



Oyuncular

Mürşit Ağa Bağ (Said Nursi) , Tarık Tanrısever (Mehmet) , Engin Yüksel (İsmet) , Mesut Çakarlı (Zübeyr) , Halil İbrahim Kalaycıoğlu (Kaymakam) , Ahmet Yenilmez (Bekçi) , Bülent Polat (Komutan)
“Hür Adam”, yazdığı kitaplar ve yetiştirdiği talebelerle 80 seneyi aşkın süredir Türkiye’den başlayarak bütün dünyayı etkileyen Bediüzzaman Said Nursi’nin hayatından kesitler taşıyor. Pek çok ilmî ve edebî çalışmaya konu olan Bediüzzaman’ın hayatı “Hür Adam”da ilk kez dramatik bir yapıyla sinemaya uyarlandı.

Küçük yaşta medrese eğitimiyle kendini geliştirdikten sonra Osmanlı İmparatorluğu’nun çöküşü ve cumhuriyetin kurulması sancıları arasında, savaşlar ve işgaller yaşayan bir millete İslam’ı ve imanı, asrın gerekleriyle hatırlatmak gayesiyle yola çıkan Bediüzzaman’ın hayatı, esaretler, mahkemeler, sürgünler ve hapislerle geçti. Sadece kitap yazdığı ve talebe yetiştirdiği için pek çok iftira ve komployla ortadan kaldırılmaya çalışılan Said Nursî, her şart altında yazımına devam ettiği Risale-i Nur Külliyatı adlı eserlerini her yere ve herkese ulaştırmaya çalıştı.

Alternatif 1

Videobb izlemek için tıklayın

Alternatif 2

Movshare izlemek için tıklayın

Alternatif 3

Duckload izlemek için tıklayın

Alternatif 4

Putlocker izlemek için tıklayın

Alternatif 5

Videozer izlemek için tıklayın

Alternatif 6

21,892 kişi izledi Kişi İzlemiş
88 Kişi Yorum Yapmış
Film Hakkında Yapılan Yorumlar




mikail
03 June 2011 - 2:57 am

süpersiniz usata ya çok sağolun ellerinize ve emeğinize sağlık

mikail
03 June 2011 - 2:59 am

muhteşem bi film etkisinde kaldım yapandanda oynayandanda emeği geçendende yayınlayandanda ALLAH razı olsun

CapKiN-CiHaN
03 June 2011 - 3:22 am

izLemeDen Yorum Yapma GEregi Duydum eLiNİze Saglık ! TşkrLer Allah RaZı oLsn Tam ZaMaNında PaYLaşım oLdu Tşkrlerr…

serdar_24
03 June 2011 - 6:49 am

allah sizden razı olsun.bu filmi çok aradım bulamamıştım.

levent
03 June 2011 - 10:47 am

Tarihi yalanlarla dolu bir film… Anlatılan hikayelerin çoğu yine said nursinin ağzından filme konmuş.. Bir şeyhi yüceltmek için kafirlerin icadı film ve teknoloji denen şey kullanılmış… bak senn…

spesnast
03 June 2011 - 1:37 pm

bu filme emegi gecen bu filmi bize uşlaştıran herkese
emigine saglık ellerine saglık gönüllerine saglık
allah razı olsun

sevr
03 June 2011 - 2:48 pm

EMEĞİ GEÇEN HERKESTEN ALLAH RAZI OLSUN. ÇOK HARİKA HARKESİN BUNDAN FAYDALANMASINI DİLERİM. SİTEYEDE TEŞEKKÜRLER…

by kado
03 June 2011 - 4:31 pm

yakın geçmişte yaşanmış doğruları gösteren çok güzel bir film….

serdar
03 June 2011 - 6:11 pm

Aşağıdaki zırvaları söyleyebilmiş saidi-kürdi ye ölmüşlere saygım olduğundan küfür etmiyorum!!!

“Ölmüş gitmiş dünyadan ve hükümetten alakası kesilmiş bir adam hakkında otuz sene evvel bir Hadis–i Şerif’in ihbariyle Kur’an’a zararlı bir adam çıkacak demiştim.Sonra Mustafa Kemal’in o adam olduğunu zaman gösterdi. (Emirdağ Lahikası I/278,Yirmiyedinci mektuptan Sabık Reis–i Cumhur’a ve üç makama gönderilen istida)

crismiss
03 June 2011 - 7:26 pm

kürt alim said nursi hz. kendisi ülke yöneticilerinin türk olmadığını ve türklerin de bir zalimlik damarı olduğunu bü yüzden bu zulmü onların yapmadığını açıkça ifade ediyor.muhteşem bir hayat öyküsü ibret alınacak türden.nerde kaldı şeriat.zulmedenlere yaşasın cehennem.tarih:1925

nur
03 June 2011 - 7:55 pm

Tam bir iman neferi olan üstadın hayatı hepimize hakkın yolunu göstermeli o yolda yürüyenlerden olmayı bize hissettirmeli.

bu film çağrı filmi gibi 30-40 sene yayınlacak ve kıyamete kadar yayınlanmaya devam edecektir inş…

Kemalist
03 June 2011 - 8:24 pm

Vatan haini insanların filmleri çekilip kahramanmış gibi gösteriliyor yazık.

akif
03 June 2011 - 8:42 pm

güzel paylaşım teşekkürler.film hakkında yorum yok izleyene göre zevkler degişir. Ben Beyendim. şuan ögrencisi hiç birşeyle ugrasmadasa üstad’tan allah razı olsun

fatihli34
03 June 2011 - 9:01 pm

Allah razi olsun emegi gecenlerden.

erkan
03 June 2011 - 9:19 pm

tek kelimeyle muhtesem cok güzel her milliyetci izlemeli 10/10

yazıklar olsun
04 June 2011 - 12:06 am

araya Allah din kitap karıstırılıp yakınca terörist başı apo bile kahraman olarak gösterilir bize bu adamlar vatan haini nasılda din kitap olunca yüceltilmişler yorumları okudumda hakikaten yazklar olsun

taner
04 June 2011 - 12:47 am

İslamiyeti gönüllere anlatmaya ve hatta kazımaya adamış bir islam alimi Bediüzzaman Said Nursi Hz. lerinin, acı dolu hayatının içinde muhteşem yaşantısını ve başarıya ulaşmış davasını anlatan güzel bir yapıt. İzlemenizi tavsiye ederim.

osman
04 June 2011 - 1:50 am

hala “kemalist” rumuzlu kemalist kafalardan bir kaç tane var bu ülkede, fuzuli,boş boğaz, nefret üreten azınlık bunlar, kaale almayın,

osman
04 June 2011 - 3:26 am

…Allah ıslah etsin,hiddetten ağır yazdık biraz Allah bizi de affetsin inş.

Yamtar
04 June 2011 - 4:14 am

Hakkını verememiş bir filim..Her şey kopuk oyunculuklar abartılı ve kötü..Ne yani Saidi Nursi elinde değnek okul binasımı çiziyor mühendismi o okulda okutacağı ilimleri yazıyo falan olsa hadi anlıycam daha bir sürü de anlatmaya gerek yok velhasıl filim duyguyu verememiş ve davayı anlatamamıştır vesselam..sırf konu yüzünden filimi övmek bence doğru değil … kral çıplak denebilir..

real historic
04 June 2011 - 4:18 am

kurtuluş savaşımız hakkında da ilk direnişi hasan tahsin yapmadı diyenleri duyuyorum artık. 6 ay sonrasında sütçü imamın başlattığını söylüyorlar. bu saçmalıklar bu insanların değerlerini düşürmüyor sadece söyleyenlerin neden onlara göre daha dindar insanların başlatamayacağı, yapamayacağı, bir ulusu harekete geçiremeyeceği.. bu iddialarını zavallılaştırıyor… emin olun o kadar muhteşem bir zat olsaydı çoluk çocuk ellerinde silahlarla düşmana karşı gelirken cephede olurdu… atamız gibi.. arkadaşları gibi.. ninlerimiz dedelerimiz gibi…..

hakan
04 June 2011 - 5:20 am

tEK kELİMEYLE sÜPER bİŞİ Kesinlikle İzleyin

Samet
04 June 2011 - 5:48 am

Gerçekten çok iyi olmuş. Emeği geçen herkesten Allah(c.c.) razı olsun inş. Yalnız “Kemalist” adlı yorum yazan arkadaşa bir iki cümlem olucak. Bu millet 50 yıldır 100 yıldır böle bir insanın hain olduğunu sanıyordu.Bu değişti ve gerçek hemen hemen tamamıyla yerine oturdu. Tam manasıyla Bediüzzamanı “Evet işte böyle” diyebileceğim türden değil ama evet bilgiler doğru tek farkla ; Bediüzzaman hz.lerinin etkileyiciliği yok.Bunu hiç bi türlü yakalayamayacakları için de 10/10 olur diyorum. Ve ayrıca ona hain diyenlerin hala yaşadığından dolayı kendimden utandım! Kemalist kardeş sana tavsiyem filmden önce gerçek bi kaynaktan Üstad’ın hayatını okumanız ve sorada filmi manasıyla izlemenizdir. Unutmayalım ki “Zalimler için elbette cehennem yaşar!” Zalimlerden olmamak dileğiyle.

erman
04 June 2011 - 8:24 am

güzel

semih
04 June 2011 - 8:31 am

site yöneticilerine teşekkürler süper bir film 10/10 herkesin izlemesi gereken bir film.

3434
04 June 2011 - 9:18 am

onlar doğuştan kahraman bazıları gibi sonradan kahraman olunmuyor Allah hepsinden razı olsun gelmiş geçmiş tüm islam alimlerinden emeği geçenlerdende Allah razı olsum

kerim
04 June 2011 - 9:26 am

katiliyorum vatan hainlerini kahraman gibi gosteren bir film.Turkiyede bir insana yanlisi dogru diye gostermek cok kolay Allah bu gibi insanlari, bozgunculari ve vatan hainlerinin belasini versin

bee_re_sea
04 June 2011 - 1:22 pm

Sayın “yazıklar olsun, “kerim”, “kemalist” adlı arkadaşlar siz

Şeyh saidle Said Nursi’yi mi karıştırıyorsunuz?
Zira kendisi:
Şeyh Said e

“Yaptığınız mücadele kardeşi kardeşe öldürtmektir ve neticesizdir. Türk milleti İslâmiyete bayraktarlık etmiş, dini uğrunda yüz binlerle, milyonlarla şehid vermiş ve milyonlar veli yetiştirmiştir. Binaenaleyh kahraman ve fedakar İslam müdafiilerinin torunlarına, yani Türk milletine kılınç çekilmez ve ben de çekmem” demiştir.
nerden vatan haini oluyo bu adam?
&
inancını yaşamak
vatan hainliği midir?.

wayy beee
04 June 2011 - 5:55 pm

bakıyorum halkımın akıllı insanlarınada hiçbişey eleştiremeyecek olsalar neden saçın var neden gözün var diyecekler yine eleştirecekler..eminim bu yorumları provoke etmek için yazı yazan filmin amacı dışına çıkan yazılarda var görüldüğü gibi(gerçi bu sadece bizim akıllı ve kültürlü insanlarımıza mahsus)neyse efendim gelelim meseleye bediüzzaman kürt olabilir,bundan kimene veya arap veya abaza ne olursa olsun bundan kimene? bir insanın ırkı veya rengi onu yargılamak için bir gerekçe olabilirmi 2.si benim bildiğim bediüzzaman devlet aleyhine bişey yapmamaış ve mahkemeler tarafından bu yönde bir ceza almamıştır.eğer kuran ve din anlamında bir çalışma yapmışsa ki yazdığı eserler tüm dünya dillerine çevrilip öğretiliyor.bu durumda islama inanan tüm Türk vatandaşları vatan haini denilebilir(eski cuntacı zihniyet mantığı)son olarakta şunu söylemeden geçemeyeceğim..hemşerim siz bediüzzamanı eleştirecek bilgi ve donanımı kendinizde bulabiliyorsanızki boş boş eleştirenler var Chp gibi..bir söyleyin bakalım nerde prof.luk yapıyorsunuz kaç tane doktoranız var kaç kitabınız var kaç insana ne öğrettiniz????söyleyinde birini eleştirirken sizinde donanımınız belli olsun aksi taktirde dünyanın sonuna kadar sessiz kalsanız daha iyi çünkü bu kafayla ne bu dünyada nede öteki dünyada(tabi inanıyorsanız!!gerçi inanmasanız da çok tın)hep boş yaşarsınız….sevgiler saygılar

Seyit KOÇER
04 June 2011 - 8:28 pm

Arkadaşlarımdan Allah razı olsun artık böyle filmlerde yapılıyor. Bir dönem Üstadın adını ağza almak bile suç ve cürmdü. Ne yazık ömrü hayatını sadece İslam ve Allah için İMANSIZLAR ve ZINDIKAYA karşı savaşa adamış kendi tabiriyle “Ateşdeki Kardeşleri” yanmasın diye imansızlık ve ateizm karşısında hem İLMİ hem DİNİ dünyaya meydan okumuş birisini, sırf ALLAH ve İMAN dediği için ve İNKILAP Devrimini eleştirip 600 yıl İman ve İslamın kalesi olan bu vatanın evlatlarının PUTA (siz anlarsınız O nu) değil sadece Yüce Allah ‘a eğilmesi için uyardığı için mi bu küfürleri ve hakaretleri hak ediyor. Siz kendisine Müslüman diyen kardeşler en azından adınız islam adı utanın kendinizden, zira Yüce Peygamberde bir zamanlar insanlar için aynı kurtuşu müjdelemiş karşısında sizler gibi EBU CEHİLLERİ bulmuştu. Filhakika ALLAH’ ın nuru sizin pis ağzınızla sönmeyecek inşallah.

TÜRK
04 June 2011 - 9:09 pm

Kanında Türk kanı dolaşıpta bu filme beğendim güzel yazan insanın kanından şüphe ederim.Ne bu ne de bir başkası tek bir kahraman tanırım o da MUSTAFA KEMAL ATATÜRK…Yüce rabbime şükürler olsun ki müslümanım şükürler olsun ki Türküm.Allah Türk’ ü korusun…

TÜRK
04 June 2011 - 9:15 pm

Keşke sadece dinimiz için mücadelesini sürdürseydi ırkçı bir insan olmadığından gözümde çok yüksek bir insan olurdu.Yinede allah rahmet eylesin.

battal
04 June 2011 - 9:33 pm

sevgili arkadaşlar insanlar inanclarını aileden ve cevresinden ögrenirler bu bir gercektir.. ilim ve irfanla bakmak gerek herşeye ve islam ilim ve irafan ile varlğını sürdürü allah m.kemal atatürkten razı olsun. ki yahudi yada hıristiyan bir millet olmak tan bizi ABD mandasından korudugu ve dinimizi rahat ve özgür ce yaşamamıza zemin harırladgı icin bin kez allah razı olsun tabi şehit olan gazi olan kahraman olan türk kürt laz cerkez farsak herkezden de allah razı olsun.. unutmayalım araştıralım yanlış bilgilerle bir birimizi üzmeyelim.. sayid nursi hz.. nide araştıralım .ve mantıklı olalım kuran. insanlara ön yargıyı ve yargızıs infazı yasaklar .. allah dinimizin bu günlere ve allahın bilecegi kıyamet gününe kadar var olma gücü verir insallah.. allah hz,muhammed yolunda giden tüm insanlardan tüm islama inanlardan binkez razı olsun…

saygin
04 June 2011 - 10:03 pm

kameliste ; bir o vatan haini deyildir din alimidir.iki bu filmi buraya koyanlardan allah razı olsun.bu filmin yapılışı insanlık açısından büyük bir adımdır.1980 de yapılsaydı bu filmi yapanları asarlardı.

berk
04 June 2011 - 11:25 pm

Ya bırakın bu sayit miş nursiymiş oymuş buymuş nedir bu ya komik günümüz dünyasında ben hz.Muhammed ten sonrasına ne yüce gözüyle bakarım nede başka bi gözle bu tarz adamları neredeyse peygamber rütbesi vereceksiniz harbiden zihniyetinize şaşıyorum ve Mustafa Kemale kuran karşıtı diye sallamışsınız yazıklar olsun bir köpek bile yediği kaba SIÇMAZ ama siz köpek kadar bile olamıyor ve kurtarıcısını gercekten bilgin tarihteki sıralı adamı karılıyacak kadar ‘salak’ olabiliyorsanız gercekten tebrik ediyorum bütün dünya anlıyo Mustafa Kemalin nekdar yüksek rütbede bir insan oldugnu ama siz anlıyamıcak kadar cahil ve bilgisiz olabiliyorsunuz yazıklar olsun size.Diğer bir konuya gelirsek eğer kuranı ön plana süren önce ALLAH sonra yallah diyen insanları bukadar seven başka bir millet olamaz kutluyorum sizi:D bukadar dininize meraklı bukadar din sevgisi dolu insanlarsınız gidin bişeyler okuyunda bişeyler bilinde cahil ölmeyin ALLAH okuyanı,bileni,bilgini sever unutmayın bu anlattıklarımıda yanlış anlıyacagınızı biliyorum ama yinede yazdım . + kemalist boş laflar işte falan fistan diyen insanada cevabım kemalistlik boş laflar ise bilgisizlik aptalca görüş ise sizin gibi akıllıların yanında biz aptallgımızla gurur duyarız zeten siz bilgili dolu konuşuyosanız ben öle bilgiyide konuşmayıda istemem saygılar.

3434
05 June 2011 - 5:11 am

Kemalist ve yazıklar olsuna cevap:
Hayatını anlatan hangi kitabı okudunuzda yorum yapıyosunuz.Tek derdi Vana medrese-tül zehra adında içinde ilmi ve fenni bilgileri okutan bir üniversite açıp bu günkü pkk denen olayın o zamanlarda önlenmesini ve doğuda okumuş insan seviyesinin yükseltilmesini amaçlamıştır.Bu vatan için KOSTURMA Rusyada esir kaplarında yaşayan 800 talebesi ile Bitlisde Rus istilasına karşı savaşa giren bir kişi acaba sizce vatan hainimidir yoksa KAHRAMAN mıdır…RİCA EDİYORUM LÜTFEN BİLDİĞİMİZ KONULAR HAKKINDA YORUM YAPARSAK ÇOK İYİ OLUR…

kutlay
05 June 2011 - 5:34 am

allah razı olsun yayınlayan arkadaşlardan süper bir film

yusuf
05 June 2011 - 7:18 am

tamamen nurcuların Atatürk düşmanlığını besliycek bir filim adamlar yedikleri tokatlardan bıkmadılar böle saçma sapan akıl bulandıran dayanıksız ve hiç bir şekilde ispatı mümkün olmayan filimlerle kendilerini tatmin ediyorlar

fernando juan
05 June 2011 - 10:33 am

son donemlerde gelisen fetullah gulen cemaatinin ruhani lideri olam saidi nursi nin hayatinin filme cevrilmesi pek teseduf degildir.nerdeyse hukumet kuracak buyuk bir oy potansiyeline sahip olan gulen cemaatinin ruhani liderini oven bir film yapilmis.begenirsiniz begenmezsiniz ama suan gulen cemaati tum ilsam aleminin en etkilic olusumu buda sinemayada yansiyor.bakalim ne zaman gulenin filmi cevrilecek.filme gelince bir filmden cok propaganda biyorafisi olmus.

depremci
05 June 2011 - 2:11 pm

Açık söyleyeyim film çekelim diye çekmişler. oyunculuk sıfır kalite sıfır konunun işlenmesi sıfır. Sırf çekmiş olmak için çekilmiş. Diğer açıdan ben Said nursi yi din alimi olarak bilirdim. Ancak mahkemede söylediği kürdistan lafı doğru ise eğer ve diğer görüşleri açısından dinin altında bir isyancı gibi hareket ediyor. Bence sait Nursiyi iyi gösterim derken kötü göstermişler..

tougrul
05 June 2011 - 2:58 pm

sacma, abartili …..ilk partta kapattim, 1916 sinin toplama rus kampinda rus komutana hakaret ediyor ve hayatta kaliyor

MAVIDAG
05 June 2011 - 2:58 pm

”kemalist,kerim, yazıklar olsun” sizlerde mi yeni yetme dusuncelerini ve ıdeolojisini ondan bundan kopya ve duyma ile gecmisine arastırmadan hakaret eden kendini bilmezlerdensiniz. be insafsilar adami tanımıyorsaniz terbiyeli olun, sizin gecmişiniz yokmu. onlara hakaret etseler, kufretseler ne dersiniz… terbıyem musade etse ben de size guzel cevap verecektım ama yazıklar olsun sizin gibi hazırcılara…

cicek
05 June 2011 - 5:10 pm

Allah razi olsun oyuncularada filmi yonetenlerede ve burada yayinlanada!Super muhtesem film!!!!!
karsi cikanlar ise zaten musluman deildir!!!O\’buyuk adama dil uzatanlarinda Allah belasini versin en yakin zamanda!!!Amin!!!!

umut
05 June 2011 - 5:34 pm

ATATURK’U HERKEZ SEVER SEVMEYEDE DEVAM EDECEK ZATEN BENCE DE SAİD NURSİ İLE ŞEYH SAİT’İ BİRBİRİNE KARIŞTIRMIŞLAR FİLM GÜZEL FİLMDE CUMHURİYETI BAGIMSIZLIGINI DESTEKLEDIGI SÖYLÜYOR ZATEN ATATÜRK’ÜN DÜŞÜNCESİ VE TURK HALKININ DÜŞÜNCESİ HEPSİ AYNI YÖNDE BENCE ANLAMAK LAZIM ÖNCE ÖNYARGILI OLMAYALIM LÜTFEN BİR KAMALİST OLARAK SÖYLÜYORUM ARKADAŞLAR ONLAR GERÇEK KEMALİST DEGİL VE TÜRK OLDUKLARINDAN BİLE ŞÜPHELERIM VAR ASLINDA

YOO
05 June 2011 - 8:03 pm

Aşırı abartılı ve kısmen yalanlarla dolu, tamamen yanlı ve objektif kalınamayan bir film olduğunu düşünüyorum. Bununla birlikte oyunculuk gerçekten berbat, tamamen propaganda amaçlı yapılmış. Çok daha güzel ve gerçekçi işlenebilirdi.
Nurcuları ve radikal dincileri, ulus devleti hayranlarını çok mutlu edecek, kemalistleri ve faşistleri çok rahatsız edecek bir film. İki aşırı ucun karşılıklı gözlerinde şimşeklerin çakmasına sebep verecek bir film.
Tabiki bizim gibi cumhuriyetçi ve aynı zamanda tarihinin her karesiyle gurur duyan, milli menfaatlerimizi yıpratmayan her türlü düşünceye, yaşam biçimine saygılı, müslüman veya müslüman olmayan yurttaşlar bu iki ucun karşılıklı saygısızlıklarından en çok zarar görenler olacak. Vallahi bıktık kardeşim sizin kavganızdan senelerdir bu ülkede. Hiçbirinizde saygı yokki sizin.

Musti
06 June 2011 - 2:15 am

la ilahe illallah muhammedun resulullah ecel birkere gelir dedigi gibi bu filmi izleyip ibret alanlara ne mutlu halen kürt türk tartismasi yapan cahhil insanlara yardimci ol yarrabbim AMIN allah sizi islah etsin ben ilk defa bu alim hakkinda birsey izledim hosuma gitti kürt oldugu halde dogruyu söyleyip yönlendiriyor anlayanlara tabiiiki allah bizi dinden imandan ayirmasin KRALICE sana tam yürekten tesekkür ediyorum böyle bir filmde emegin gectigi icin allah razi olsun

fezafilm
06 June 2011 - 9:13 am

Hür adam filmini korsan yayınlamak ve izlemek kul hakkını ihlaldir ve haramdır.
*Korsan yayınlar hakkında cezai ve hukuki işlem yapılacak.
*Korsan kul hakkını ihlaldir.

hür adam
06 June 2011 - 2:01 pm

film çok güzel gerçekler anlatılmış Bediüzzaman Said Nursi h.z. hakkında bilgisi olmayanlar lütfen yorum yazmasınlar….

ne mutlu kürt kanı taşıyorum
06 June 2011 - 4:50 pm

öncelikle filmin etkisi altında kaldıgımı.ve bu imkanı bize tanıdıkları için site yönetimine minnettarım.allah gönlünüze göre verdin.film 10 numara..bütün yorumları okudum.ama hele bir kaç tane aklından şüphe ettigim dar kafalı tarihinden habersiz halen maymun hayatı yaşayan yani size türk demek için bin şahit lazım mahlukatlar..hey ALLAH’TAN korkmaz ve utanmazlar.yeter ulan yeter..sizi lanetliyorum..sizin gibiler yüzünden zaten türk ve kürtler bu halde..yüzyıllardan beri sırt sırta omuz omuza çarpışan iki milleti birbirine kırdırmaktan başka ne boka yaradınız..allah hepinizin belasını versinn.yetmedimi yaptıgınız bu kirli oyunlar ne zaman bitecek bu adilikleriniz..elinizi vijdanınıza koyun artık.bu vijdan sizi öldürecek emin olun.yeter lan yeter.bırakında artık bir türk kardeşimle el ele dolaşayım omuz omuza vereyim.dünyaya meydan okuyayım.ne kadar vatan haini varsa hepinizi allah bin türlü belasını versin.yaşasın türk ve kürt haklarının kardeşligi..kahrolsun pis faşistlerr…bu arada unuttun gerizekalı adam ..ALLAH imanı kuvvetli insanları korur ve gözetler.senin gibi maymunları degilllll…ve allah her gercek müslümanı korusun..faşistligini yine burda belli ettin.sadece türk demekle..

murat
06 June 2011 - 5:39 pm

OKU! “yaradan rabbinin adıyla oku.o insanı kan pıhtısından yarattı.oku senin rabbin ikram sahibidir.kalemle öğretendir.insana bilmediğini öğretendir..”(alak suresi)Okuyun kardeşim nurcu,kemalist,taoist v.s olmadan önce “ist”"cu” takısı almadan önce okuyun.Bir oluşuma birine dost veya düşman olmadan önce okuyun ne yazmış ne söylemiş,sonra tepki verin özgür iradenizle,vicdanızla.
Rahman ve rahim olan Allah’ın adıyla ;
2. Bakara / Ayet 219: …İşte böylece Allah, size ayetlerini açıklıyor. Umulur ki siz düşünürsünüz.
3. Ali imran / Ayet 7: …Üstün akıllılardan başkası da derin düşünmez.
3. Ali imran / Ayet 65: …Siz hiç düşünmüyor musunuz?
6. Enam / Ayet 50: De ki: ‘‘Kör ile gören bir olur mu? Hiç düşünmez misiniz?’’
7. Araf / Ayet 57: …Gerekir ki düşünür, ibret alırsınız.
10. Yunus / Ayet 3: …Hala düşünüp ibret almayacak mısınız?
10. Yunus / Ayet 100: Akıllarını kullanmayanlar üzerine Allah bir uğursuzluk yükler.
16. Nahl / Ayet 44: …Sana da Kuran’ı indirdik ki, insanlara vahiy edileni açıklayasın. Belki onlar da düşünürler.
21. Enbiya / Ayet 10: Hala akıllanmayacak mısınız?
24. Nur / Ayet 1: …Belki düşünüp öğüt alırsınız diye onda açık açık ayetler indirdik.
40. Mümin / Ayet 13: Size ayetlerini gösteren, sizin için gökten bir rızık indiren O’dur. Fakat onları ancak gönül verip düşünenler anlar.
44. Duhan / Ayet 13: Onlar için bunu düşünüp öğüt almak nerede? Oysa kendilerine gerçeği açıklayan bir de peygamber gelmişti.

Cimbo
06 June 2011 - 5:45 pm

Bana bakın stand-up yapmayın KANLA ABDEST ALANLAR adlı kitabı bi okuyun sonra Lord Andrews Mango nun ATATÜRK adlı kitabını bi okuyun ondan sonra tartışalım. ikincisi nie atatürk hedef alınmış oluyor. neden bu dönemlerde böyle filmler yapılıyor. bide yahu sizin atatürkle alıp veremediğiniz, kuyruk acısı çektiğiniz, sindiremediğiniz olay nedir hala anlamış değilim. şunuda belirteyim islam tarihinde en büyük ve önamli savaşları (ya hep ya hiç) 2 zat gerçekleştirmiştir.
1.si hz.muhammed (sav)
2.si de gazi mustafe kemal atatürk\’tür.
angutlara duyrulur
Dünyanın kabul ettiği bi lideri (ATATÜRK) eleştirmek sizin haddinize düşmemiş.
Yürüyün lan

Azad
06 June 2011 - 6:03 pm

filmm guzel olmus… guzelige guzellik katan da Bir KURDUN insanlik icin bizi birlestiren islam dini icin yaptiklari öteki bir güzelikte turklerin bir kurdu böyle bagirlarina basmalari…. bunada KARDESLIK derim ben…. niye simdi böyle bir arada yasamayalimki…………

ceceyhil
06 June 2011 - 6:17 pm

belli bir kitlenin veya tarikkatın lider ve mukaddes gördügü bu kişi nin biyografi tarzı cekilmiş bu filmi yine o tarikkata baglı kişilerce üretilmiş
dogal olarak genel izleyici kitlesinden cok temsil ettikleri gurubun hislerini okşuyacak şekilde bir ürün cıkmış ortaya
bu kişi hakkında cok farklı iddialarda mevcut
emegi gecenlere tşk

serhat23
06 June 2011 - 6:51 pm

BAZI ARKADASLAR SIPARIS UZERINE YAZILMIS TARIH UZERINDEN ELESTIRI YAPMIS ONCE ARASTIRSINLAR BELKIDE INANMAK ISTEMIYORLAR BENCE BU FILMDE AVRUPANIN 1900 LU YILLARDA GECIRDIGI BUYUK SANAYILESMEYE KARSILIK BIZIMKILERIN SARIKLA CARIKLA BOSYERE HALKINA ZULMETMESINI VE BOSYERE BINLERCE INSANIN OLDURULMESINI ANLATIYOR ALFABE DEGISIKLIGI ANIDEN SIFIRLANAN OKUR YAZAR ORANI VE CAHILLESTIRILMEK ISTENEN BIR HALKIN ISYANININ FILMIDIR BU ELLERINIZE SAGLIK TESEKKURLER

Raider
06 June 2011 - 7:10 pm

Allah razi olsun Ustad bediuzzaman Said-i Kurdiden

:)
07 June 2011 - 7:11 am

bazıları ağzını toplasın galiba onlar kuyruk acısı çekiyolarda bizim çektiğimizi zannediyorlar……..

ne mutlu kürt kanı taşıyorum
07 June 2011 - 1:20 pm

bana bak.rimbomusun cingomusun yoksa ringomusun..stand-up yapıyorsunuz dedin.bunu yapan sensin..ayrıcada reklam ajentasındamı çalışıyorsun lan lavukk..bana kitap ve yazar ismi sayıyorsun.ben gercek hangi kitapta ise onu okurum.bu bilgilerle sen ancak tatmin olursun.atatürk dedin..büyük bir kumandan olabilir.amenna..ama sen sadece bununla tanıyorsun.ben fazlasıyla tanıyorum..ozamanda ne yaptıgı ne ettigi kürtlerle ne anlaştıgı kürtlere ne vaat ettigi sonra hepsinin üstünde ne senaryolar cizildigini bir kürt olarak ben bilirim.çünkü senin tarih kitaplarında bu yazmaz ahmakk…demek bir şeyler biliyoruz kii..bir şeyler anlatılmıuşkii..bilgi sahibiyiz..ha bunuda sagda solda ezbere konuşanlardan duymadık.büyük alimlerden büyük şeyhlerden atalarımızdan duydukk..bu arada angut oglu angutt,,islamiyetten bu yana hayat bir zincir gibidir..o zincirin halkalarından biri eksik olsaydıı.emin ol şimdi ne türk olurdu ne kürt olurdu nede mustafa kemal atatürk olurdu.daha mustafa kemal atatürke gelmeden önce büyük savaşçı selahaddin eyyüb vardıı..sonra osmanlı imparatorlugu vardı.bunun en güzel örnegii fatih sultan mehmetti.ve hz peygamberimiz şöyle demiştyir.istanbulu fethedecek komutan ne güzle komutan.onunla savaşacak asker ne güzle asker demiştir.öyle bir peygamber fatihten bahsediyor.bu olayın ne kadar büyük bir olay oldugunu ve önem arzettigini benimsetiyor.sen mustafa kemal atatürkten bahsetmen bencillik ve nankörlük olmuyormu lan angutttttttt…allah senin ve senin gibi dar kafalıların belasını versin tez zamandaaa..aminnn.birde çok şey biliyor diyede böbürleniyor..gerizekalııı

erkan
07 June 2011 - 6:08 pm

allah razi olsun emeyi gecenlerden.kemelizm putperezliye donusmus bazilarin haberi yok

alisim
07 June 2011 - 8:25 pm

cok güzel bir film tarihin süper bir aynasi.ama bu filmi seyredipte anlayamayan sahislar yani vatan haininin filmi cekilmiste kahraman yapiliyor.yorumunu yapan zihniyet iste tarihte saidi nursi,ye karsi durum zulum edenlerin devamini temsil ediyor.cehalet ne yazikki günümüzde hala var,iste bu düsüncede olan sahislardan dolayi hep ayrimcilik ve savaslar oluyor emeginize saglik paylasim icin tesekkürler……

ruşen
08 June 2011 - 3:54 am

harika bir film şahane bir insanın hayatı 10/10

Cooler
08 June 2011 - 3:35 pm

İngilizler’e yardım edip, isyan çıkaran bir vatan haininin bu dönemdi filmi çekilip kahraman gibi gösterilmesi n kadar adicedir!!! Ne Mutlu Türküm Diyene!!!!!

gökhan
08 June 2011 - 11:23 pm

geri

gökhan
08 June 2011 - 11:24 pm

yobaz

levento
09 June 2011 - 12:12 am

hakkında hiç bilgim olmayan birisiydi.zevkle seyrettim.ve yapılan yorumları okudugumdada film içinde anlatılmak istenen zaten yasanıyor.buradaki 60 kusur kişinin yorumunda dahi anlatılmaya çalışılan bir gerçek saklı.ister turk ister kürt ne ise ne çokmu önemli ?
gerçek tarihte yaşanan ne olursa olsun film içerisinde verilmeye çalışılan mesaj çok geçerli.ve çok güzel.
ama sölemeden geçemeyecegim.atamızın karşısında o şekilde oturup iki kişilik bir konuşma olma ihtimalini sahte buldum.filmi yapan arkadaş güneşi balçıkla sıvamaya çalışmış

sevinç
09 June 2011 - 12:59 am

yaşasın ulu önderimiz MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

Off serhat Off
09 June 2011 - 3:58 pm

serhat23 bilip bilmeden demişki:

BAZI ARKADASLAR SIPARIS UZERINE YAZILMIS TARIH UZERINDEN ELESTIRI YAPMIS ONCE ARASTIRSINLAR BELKIDE INANMAK ISTEMIYORLAR BENCE BU FILMDE AVRUPANIN 1900 LU YILLARDA GECIRDIGI BUYUK SANAYILESMEYE KARSILIK BIZIMKILERIN SARIKLA CARIKLA BOSYERE HALKINA ZULMETMESINI VE BOSYERE BINLERCE INSANIN OLDURULMESINI ANLATIYOR ALFABE DEGISIKLIGI ANIDEN SIFIRLANAN OKUR YAZAR ORANI VE CAHILLESTIRILMEK ISTENEN BIR HALKIN ISYANININ FILMIDIR BU ELLERINIZE SAGLIK TESEKKURLER

Güzel kardeşim, Cumhuriyet’ in ilanı sırasında ülkemizde okuma-yazma oranı yüzde 15 dolayında idi. O sıralar daha çok Arap Alfabesi kullanıldığı göz önüne alındığında, bu koşullarda bile oranın ne kadar düşük olduğu görülmektedir. Latin Alfabesinin kabulüyle okuma-yazma oranı hızla artmaya başlamıştır. Harf Devriminin başlıca amacı da buydu. Aradan geçen 88 yıldan sonra varılan nokta bir başarı gibi görünse de elde edilen yüzde 92.9 luk oran yeterli değildir. :o)

+ Cumhuriyet öncesi kadınlarımızda okuma yazma oranı inanılmaz düşüktür. Latin alfabesine geçişle kadınlarımızın okuma yazma oranıda oldukça artmıştır. Lütfen birşey yazıyorsanız biraz araştırıp yazınız. Çok itici oluyorsunuz :O)

İşte bazı ülkelerde okuma yazma oranları;

Avustralya 99,9
Avusturya 99,9
Belçika 99,9
Kanada 99,9
Çek Cumhuriyeti 99,9
Danimarka 99,9
Finlandiya 99,9
Fransa 99,9
Gürcistan 99,9
Almanya 99,9
İzlanda 99,9
İrlanda 99,9
Japonya 99,9
Lüksemburg 99,9
Hollanda 99,9
Yeni Zelanda 99,9
Norveç 99,9
İsveç 99,9
İsviçre 99,9
İngiltere 99,9

ABD 97,0
Hong Kong 93,5
Venezuela 93,0

TÜRKİYE 92.9

Fiji 92,9
Brunei 92,7
Filipinler 92,6
Tayland 92,6

Ben herhangi bir Arap ülkesi göremiyorum bu listede. Geri kalmışlığın gerçek yüzü işte bu listede. Gerçek İslamı yaşayamayan yobaz Arap Ülkelerinin sonu. Bizde böyle olabilirdik. Çok şükür bu listeye girebiliyoruz :o). Umarım biraz bilgilenmişsinizdir Serhat Bey…

destan
10 June 2011 - 7:30 pm

emeğe sayğı tşk filmi begenmeyen arkadaşlar iyisini kendileri yapsın burası amerika değil türkiye müslüman ülkesi kuran ahlakına uyalım sonumuz hayırlı olsun

ey akıl
10 June 2011 - 9:58 pm

İzlemeden yorum yapanlar Kul hakkı yemiş olduğunu düşünürken. İzleyip te Atatürk ün ölmeden 15 gün önce Başbakanlık kanalı ile Tüm dünya müslümanlarına yolladığı mesajı kaçıranları da ayrıca kınarım ( sadece izlemek için izlemeyin.)

Atatürk ün icraatlerini günümüzde tartışmanın anlamsız olduğu aşikâr. Kaldı ki ben Sayit Nursi hakkında hiç bir belge ve bilgi okumadan önce, İngilizlerin İslamiyet üzerindeki oyunlarını öğrenmiştim. Filmde değinilen “Bu milletin, elindeki Kuran a yabancılaştırılması” konusunda gayet başarılı oldukları da aşikâr.

İzledikçe hak verdim, biz bu milleti kurtaranların asimile edilmiş torunlarıyız. Bir haberde okumuştum Sultan Ahmet Camiinde Turist in birisi okunan “Fatiha suresi” duymuş ve sormuş.
- Ne güzel bir şey anlamı ne?.
O gün bu gündür bişeylere yabancı olduğumuzun farkındayım.

Uyandırandan Allah razı olsun.

Cimbo
11 June 2011 - 6:37 am

ne mutlu kürdüm diyene sana çok güzel bi cvp yazmıştım ama moderatör izin vermemiş. Sana tavsiyem adam ol insan ol atatürkü yakından tanımuş görende beraber askerlik yaptınız sanacak. Verilen sözler yerine getirilmemiş miş Milli mücadele için namus için birileri söz verecektemi savaşacaksınız geç bunları. Atmadan dedem den öğrendim ben tarihi diyosun katmeri bilirmisin katmeri kaynat katmer katmer şekerdir bunun çinsi eninde sonunda cinsine çeker belli nasıl bi tarih öğrendiğin olm ben 12 sene kitap evi işlettim okumadığım elimin deymediği kimin ne düşüncelerle yazdığı kitapların hepsini senin yaşının 6 katı bilirim adam ol bişe biliyomuş gibi konuşma lavuk oğlu lavukta sensini işi ırkçılık boyutuna da çekme kimsenin burda ırkçılık yaptığı yok 100 lerce kürt arkadaşım var benim hepside adam gibi adam sen olamamışın ne ala. fatih sultan mehmet istanbulu fethetmese osamnlı ıkılacakmıyıdı mal selehattin eyyubi kudüsü almasa ne olurdu ki yine kudus muslumanların deeğilki. senin tarihin bildiğin tarihin bu kadar olm bu ülke radikal islamcıların elinden yeterince çekti. Dinini yaşa herkez yaşasın ama adam gibi yaşasın. Bizde biliyoz o dönemde ingilizlerin insanları din le nasıl kandırıp askerlerin ordudan nasıl firar ettiğini belliki sen bilmiyosun bi adam müslümansa illaki doğru mudur yani gerizekalı çok biliyormuş ne biliyonki konuşuyon. banadiyor kendine bakmıyor salak. Görende araştırmacı gazeteci yazar snacak allahın öküzünü.

Cimbo
11 June 2011 - 6:48 am

Ha burada son bişey daha söyleyeyim taraflı yazılar diyosun ya KANLA ABDEST ALANLAR adlı kitabı senin fettulah hocan 5 defa aimde mahkemeye vermip milyondolarlık dava açıp 5 inide kaybetmiştir salak.
Lord Andrews Mangoda dünyanın tanıdığı ingiltere kraliçesinin sör ünvanını bizzat kendi verdiği türkiyede 15 yıl yaşamış 7 yılını sırf çanakkalede geçirmiş 250bin askerle 11 devleti (yenilmez armadayı) yenen kahramanların ve liderinin (Atatürk)bunu nasıl başardığını araçtırmış bir araştırmacı gazeteci yazardır. Bunu ingilizler bile kabul sediyor senin gibi hayvan kabul etmiyor taktir sizindir. Gerçi sende haklısın kendi askerinin kazandığı zaferlere hurafe uyduran senin gibi mallardan da anca bu beklenir saygılarımla
Not : mal mal konuşacaksan hiç nefesini yorma adam gibi kaynaklarla gel karmışa öküz

acaip türküm
11 June 2011 - 7:48 pm

bediüzzaman (zamanın alimi) ne diyo dost istersen Allah yeter,yar istersen Kur’an yeter,Delil istersen Hazreti MUHAMMED yeter,mal mülk istersen kanaat yeter,Öğüt istersen ÖLÜM yeter… kimse kimseyi yormasınaranızda milliyetçilik yapan kendini milliyetçi Türk sanan arkadaşlarımız var ırkçılığın milliyetçiliği olmaz..film mükemmeldi…Allah bizi affetsin

sami
12 June 2011 - 7:41 am

Kemalist beyinli arkadaşlar oldugu sürece zor zor gerçekten zor … Nüfüs Cüzdanınızda Yazılan bilgileri onaylıyorsanız lütfen geregini yapınız.. onaylamıyorsanızda lütfen geregini yapınız..

GÜZEL FİLM 10/6

AYYILDIZ
12 June 2011 - 4:22 pm

sevgili admin lütfen bu yorumumu yayınla. arkadaşlar tamamen Atatürk’ü Türk askerini Allahsız, vicdansız bişeymiş gibi yansıtmaya çalışan ve Allah’ı Kuran-ı Kerimi alet ederek milletin din,i dıuygularını sömürüp tarikatlar kuran ve milletini devlete düşman etmeye çalışan bir vatan haini olan said nursi şrfsizini bir peygamber edasıyla yanlı bir şekilde anlatmaya çalışan bir film. filmin senaristi Allahından bul. ya sen said nıursi gibi bi hayini mi anlatıyosun yoksa Peygamber efendimizi (S.A.V.) mi? ya adamın üzerine filmde nur doğuyo, kurtuluş savaşına katılıyo, ağaca bile saygı gösteriyo falan. ya bu adam tövbe haşa peygambermi. hain ya bu . bunun inançla ne işi olur. işte bugün bu hainin ruhu hortladı ve ülknin haline bak. Atatürke dinsiz vurgusu yapılmış. bu vatanı yoktan var eden Atatürk önderliğinde şehitlerimizdi. o zamanlar bu hain said nursi neredeydi. kemalizm Kuran-ı okumayın inanmayın demiyo. Allaha inanmayın demiyo. Atalarınız gibi yeniliklere gavur icadıdır günah dye kapanıp araştırma yapmayıp geri kalmayın cahil olmayın diyo. bazı yorumcular said nursi hazretleri demiş. bu haine kalsaydınız babanız belli olmayacaktı. önce Allaha sonrada Atatürk ve şehitlerimize şükreedin teşekkür edin.

Gokhan Mikail Simyaci
13 June 2011 - 9:25 pm

herkes bir sey soyler ama lafim kemal ataturk u onder alanlara ATATURKU sizden daha fazla sever ve ornek alirim. ama sunu unutmayin ki okumaktan kimseye zarar gelmez. emin colasan bir yazi yayinladi ATATURK ve ISLAM once onu bir okuyun cankaya koskunde kuran – i kerim okutan sizlerin dedeleri degildi ataturk un ta kendisiydi. madem yaziklar olsun diye biliyorsunuz madem sizin dusuncelerinize saygi duyulsun istiyorsunuz once sizler saygi duymayi ogrenin. her insan istedigi ducunceyi savunma hakkina sahiptir sizler gibi. Biz bu ulkede yasayan insanlar hep beraber kazanmadik mi mucadeleyi lazi cerkezi turku kurdu tarihi okumadan lutfen insanlari rencide edecek yorum yapip insanlarin gururunu kirmayin.

Cunku ayni hakka diger insanlarda sahip . . .

bir olun
15 June 2011 - 7:30 am

dini dili ırkı bırakın hepiniz bir olunn hepimiz insanız demi birbirimizi anlamaya çalışalım birbirimizi sevelim lütfen bir siyasi parti van da miting yapıyor alman millletvekili bizim türk polisimizi kürt kardeşlerimize şikayet ediyor kışkırtmaya çalışıyor lütfen bu oyunları görelim ve laz çerkez kürt türk hep bir olalım unutmayalım gidecek başka yerimiz yok bu vatan hepimizin

ASENTURA
19 June 2011 - 7:34 pm

merhaba, filme henüz bakmadim. Ama latin alfabesi hakkinda yüzdeler verererek sanki kendisi her seyi bilen arkadasa bir sitemim olsun..Avrupa ülkelerinde okuma yazmayi heb 99,9 vermis !! buna Hollanda’da dahil. Ancak Hollanda’da 1,6 oraninda okuma yazma bilmeyen ve 6,3 oraninda sadece adini/adresini yazabilen bir topluluktan haberi varmi bilmem?? Ayrica latin alfabesi kullanmayan Yunanistan, Bulgaristan, Rusya, Japonya gibi ülkelerdeki okuma yazma oranini neyle aciklayacagiz? demekki hikmet alfabede degil onu ögretmek ve ögrenmek icin gösterecegimiz gayrette. slm

anıl imrak
20 June 2011 - 9:46 pm

siz herhalde farklı bi ülkede yasiyorsunuz yada ben farklı bi tarih biliyorum seh said dediginiz adam İngiliz gizli servisinde calişan bi muhterem zaattır ne kadar muhterem orasini siz düsünün dua edinki atatürk’e size böyle bi ülke sundu evet tek basina kurtarmadi ama sizin gibi godoşlar anca yalamalik yaparken o adam tek basina ayakta durdu tabi bunun yaninda olup godos olan ”İsmet inonü haric” siz sanirim bu ülkede PKK neyden kkaynaklandigini bilmeyecek kadar cahil… vatan topragini satmak icin elinde gelen bi bi hükümette göz yumacak kadar körsünüz SUNU UNUTMAYİN SEH SAİD İLK KEZ KÜRT AYAKLAMANSINI CIKARAN ve SONRADAN TÜRK ARŞİVLERİNDE İNGİLİZ GİZLİ SERVİSİ ADINA calisan birisi olarak gecmis delil ve belgeleri sunulmustur sunu UNUTMAYİN SUANDA BİLLE SERİAT diye biliyorsanız bunu atatürk’e borclusunuz beyni yıkanmıscasına birseyleri körü körü inanıp birseyleri bu adına yıpratmaya ve siz gibi degersiz insanlarin agzina düsürmez bu ülke………….

soruişareti
22 June 2011 - 7:21 pm

Filmde hep dik durmuş,mahkemelerin karşısında sözünü esirgememiş,o kadar eziyete rağmen vatanını ve dinini değiştirmemiş bir kişiden bahsediyor.Bu kişinin oluşumunun şu anki lideri nerede? Kaç senedir orada? Ve neden oraya gitti?Sait Nursi zamanının en bilgili din adamlarındanmış.Tarihi herkes kendi görüşüne uygun kaynaklardan bakarsa kimine göre Vatan haini, kimine göre (Hz) ünvanını alacak kadar mübarek bir zat.Ve bu filmde de (biraz abartılı olmuş) ışık saçıyor.Genel anlamda Nurcuların fikirleri ve idealleri de öyle . Dünyaya hükmeden islam devleti.Güçlü Türkiye.Herşey güzel ama bir şey eksik bence.Fetullah hocanız yüzündeki Nur.O da olsa herşey mükemmel olacak!

soruişareti
22 June 2011 - 7:33 pm

Bu arada bir konu da dikkatimi çekti.Fimde her ne zulme uğrarsa uğrasın karşı tarafa hep hoşgörü ve muhabbet besleyen bir zat’ın filminde o pencereden bakan kişilerin yorumlarını hiç beğenmedim.

Alıntıdır. ‘sen mustafa kemal atatürkten bahsetmen bencillik ve nankörlük olmuyormu lan angutttttttt…allah senin ve senin gibi dar kafalıların belasını versin tez zamandaaa..aminnn.birde çok şey biliyor diyede böbürleniyor..gerizekalııı’

Allah kimsenin belasını vermesin.Allah herkese doğru yolu göstersin kardeşim.

Off Asentura Off
30 June 2011 - 9:34 pm

ASENTURA DEMİŞKİ

merhaba, filme henüz bakmadim. Ama latin alfabesi hakkinda yüzdeler verererek sanki kendisi her seyi bilen arkadasa bir sitemim olsun..Avrupa ülkelerinde okuma yazmayi heb 99,9 vermis !! buna Hollanda’da dahil. Ancak Hollanda’da 1,6 oraninda okuma yazma bilmeyen ve 6,3 oraninda sadece adini/adresini yazabilen bir topluluktan haberi varmi bilmem?? Ayrica latin alfabesi kullanmayan Yunanistan, Bulgaristan, Rusya, Japonya gibi ülkelerdeki okuma yazma oranini neyle aciklayacagiz? demekki hikmet alfabede degil onu ögretmek ve ögrenmek icin gösterecegimiz gayrette. slm

Evet Asentura, öncelikle o yolladığım okuma-yazma oranı listesi bilimsel bir dayanağa bağlı olarak verilmiştir. O %99′ ları ben yazmadım.

İkincisi o yazı Türkiye Cumhuriyeti’nde latin alfabesi ile halkın cahil bırakılmaya çalışıldığını söyleyen zihniyete yazmıştım.

Üçüncüsü benim yazdığım yazı, o dönemde Türkiye’de okuma-yazma bilen oranıyla şuanki dönemde okuma-yazma bilen oranını kıyasladım ve o saçma sapan cahilce yazan arkadaşı aydınlatmaya çalıştım.

Dördüncüsü, benim arap alfabesine bir lafım yok. Benim lafım İslamı yozlaştıran Arap Ülkelerinedir. Benim Lafım Osmanlı Devleti’nin son dönemlerinde İslamın yozlaştırılmasıyla geri kalmış bir eski büyük gücedir. Benim lafım 100 sene öncesinde Dünya’da yoğun bir milliyetçilik akımı söz konusuyken ve o dönemde bizi birer birer satanlara karşı Türkiye’ninde o dönemde milliyetçi olma gereğini anlamayanlaradır!! (O DÖNEMDE DİYORUM LÜTFEN İYİ ANLAYIN!)

5. si senin saydığın o ülkelerin hiçbirinin bizimle bir alakası yok. Yunanistan, Bulgaristan, Rusya, Japonya, bu ülkeler tek bir ırktan oluşuyorlar. Bizim gibi çeşitli ulusları bir arada bulundurmuyor. Bu tip ülkelerde genellikle insan gelişimi daha rahat olur. İç çatışmaları olmaz, tek dil, tek alfabe, tek kültür benimsenir, ayrılık olmadığı için inançlara saygı duyulur ve Türkiye’deki gibi iki ayrı uçlar bulunmaz.

6. sı müslüman olmak için illaki ARAP ALFABESİYLE YAŞAMAK ZORUNDA DEĞİLİZ!! Eğer alfabemiz değişmeseydi, eğer miladi takvime geçmeseydik, bugün gelişmiş ülkelerin hiçbiriyle ticaret yapamaz halde olurdun!!! Arap ülkelerinden bu dönemde alabileceğin hiç bişey yok!! Teknolojiyi herşeyi satın aldık, birçok şeyi ööğrendik sanayileştik ve üretebiliyoruz. Ahh tabiii ama belki siz Irak gibi olmak isterdiniz. Çünkü biz asla bir İran gibide olamazdık geri kalırdık.

7. İslam gibi güzel bir dini yanlış yorumlaya yorumlaya Cumhuriyet dönemine kadar geri bırakıldık biz. Atatürk Cumhuriyetle bize İslamı aşılamasada en azından biraz milliyetçiliğimizi aşıladıda farklı bi açıdan yükselişe geçtik. Bukadarda hain olmayın. Geçmişi didiklemekten bi hal oldunuz, birazda geleceğe bakın kardeşim. Şu başörtüsü sorunuda çözülsün inşallahta herkes kurtulsun herkes istediği gibi yaşasın. Bakalım ozaman ne diyeceksiniz. Ozamanda bir sorun bulursunuz, çünkü siz kendi haklarınızı savunurken, bir yandanda diğerlerinin haklarına müdahale için can atıyorsunuz. Çünkü sizde herkes özgürce yasasın anlayışı yok, sizde mutlaka devlette islama göre yönetilmeli, şeriatta gelmeli.

8. ALLAH HEPİMİZİN HAKKINDA HAYIRLISINI VERSIN, BUKADAR ÇOK TARİHİNDEN UTANAN İNSAN GÖRDÜKÇE BİR FENALAŞIYORUM. BU ÜLKE ARTIK YAŞANMAZ HALE GELDİ!!

Muhammed
02 July 2011 - 10:55 pm

esseLamun aLeykum ve Rahmetullahu ve Berekatuh.

Filmi cok begendim, Ozellikle ibret alacagimiz konular cok var. Allah c.c emegi gecen tum kardeslerden razi olsun insAllah.

Ve bazi yorum yazanlara bisey belirtmek istiyorum, Insanlar farkli boyutlarla bakarlar herseye, Onemli olan her boyuttan gormeye calisip anlam/mana cikarip ibret almaktir.
Ve egerki bunu yapamiyorsaniz, yorum yapmanizinda manasi olmaz bence. O yuzden birbirinizin kalbini kirmaktan vazgecin! Bu sekilde sadece gunaha girersiniz.

Vesselam..

Hayir ve dua ile..

Mehmet
08 July 2011 - 3:09 pm

Yha çok gzl düzenleneyenlere çok tşkkürler çok profesyonel bi yapım olmuş ALLAH emeği geçenlerden razı olsun

Cagatay
08 July 2011 - 5:44 pm

sevgili kardeşlerim elhamdürillah müslümanız ama bazı kesimler tarafından dinle insanların kandırıldığı bir gerçektir bu anlatılan olayların %99 u ismet inönü zamanında yapılmıştır bilakis atatürk kendi cebinden parasını verip türkçe kuran bastırıp dağıttırmıştır bu halk dinini unutmuş hurafelere gömülmüş diye filme gelince filmde açıkca atatürk lekelenmekte ve kafir olarak nitelendirilmekte bunlar hoş deyil.

eyupdurmaz
13 July 2011 - 6:40 pm

şu yorumlara bakıyorumda birisi tanrı türkü korusun ,bir diğeri kürt kanı taşıyorum diyor ırkçılık yapıorsunuz allahıma çok şükürler olsunki bir müslüman olarak doğdum arabıstanda dogabilirdim malezyada’da hiç farketmez önemli olan peygamber efendimize ümmet olabilmektir.ilim adamları alimler,evliyalar onların hepsi islam alemıne çok faydaları olan insanlardır onları eleştirmeyi bırakın kendimize bakalım biraz. bir yol arıyorsan sana kuranı kerim yeter bir önder arıyorsan peygamber efendimiz yeter..!

mummy
26 July 2011 - 10:08 pm

o kadar izledik sonunda ruhuna fatiha okuyalım…

tibet
02 August 2011 - 8:04 pm

-hepimiz müslüman evladıyız!!!!!!
-LÜTFEN Said Nursi Yİ BILMEDEN,ARASTIRMADAN ONUN HAKKINDA BÖYLE İPE SAPA GELMEZ HAKARETLERDE BULUNMAYIN!!!!!!!! GİDİN HOCALARINIZA SORUN.ONLAR BILE BU TARZ KONUSMALARDAN MEN EDER SİZİ..
-Kuran tefsiri olan Risale-i Nur Külliyatı, Bediüzzaman’ın Allah’a olan coşkulu sevgisini, derin imanını, Allah’I ve dinine olan bağlılığını açıkça ortaya koyan çok hikmetli öğütlerle doludur.ve tam 40 dıle cevrılmıstır.

daha iyi olabilirdi
04 August 2011 - 12:16 am

Keşke Said Nursiyi daha objektif yansıtsalardı(yönetmen,senarist)filmde.böylece üstadı sevmeyenlerin ona inanmayanların sevgisini saygısını kazandırırlardı.üstadın ihtiyacı varmı derseniz yok belki ama önyargıları kırabilirlerdi bu filmle.
Yani üstadın hakkını verememiş film, yetersiz kalmış malesef.
ve bence en önemlisi meclisi hutbe ile açan MUSTAFA KEMAL ATATÜRK Ü din düşmanı diye hedef göstermeleri tam manasıyla ihanettir.Allah ıslah etsin.
oyunculukların da kötü olduğunu düşünüyorum.hakkını verememişler bence.

huradam
09 September 2011 - 3:43 am

keske cok daha profesyonelce hazirlanilsaydi
bu kadar degerli yasanmisligi bu sekilde ucuz yansitmak
uzucu
yine de emek edenlere tesekkurler

Etiketler
Film Kategorileri